Krzysztof MADZIAR
Krzysztof MADZIAR

Krzysztof Madziar – dyrygent, aranżer i teoretyk muzyki. Muzyk Orkiestry Reprezentacyjnej Straży Granicznej, dyrygent orkiestry dętej „Echo Podhala” w Limanowej oraz nauczyciel w Szkole Muzycznej I st. w Łącku. Pracował jako redaktor w Polskim Wydawnictwie Muzycznym, współtworząc m.in. projekt Biblioteki Orkiestr Dętych. Z wyróżnieniem ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie Dyrygentury Orkiestr Dętych, a także Dyrygenturę symfoniczno-operowa oraz Kompozycję i Teorię Muzyki na tej samej uczelni. Współpracował z takimi zespołami jak: Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Orkiestra Wieniawa, Lydbrook Band, Chór Mieszany Katedry Wawelskiej, Chór Passionart, Orkiestra im. Tadeusza Moryto w Łącku, Limanowska Orkiestra Kameralna, Kwartet Galicyjski, Chór ZPiT Krakus, Chórem „Zew Gór”, Orkiestrą Sandecja Iuventus. Umiejętności dyrygenckie doskonalił podczas kursów u takich dyrygentów jak Valery Kiradijev, Rafał Jacek Delekta, Janis Puris, Tom Brevik, Stanisław Krawczyński. Uczestnik Międzynarodowych Kursów Dyrygenckich, Ogólnopolskich Warsztatów dla Dyrygentów Orkiestr Dętych oraz warsztatów dla dyrygentów Move Your Brass! Zdobywca specjalnej nagrody dla najlepszego dyrygenta pochodzącego z Polski w konkursie dyrygenckim Warsaw Wind Band Conducting Competition 2023.

Pan Krzysztof przedstawi wykład pt.: Marsz jako musica utilis. Muzyka marszowa w ujęciu historycznym.

2024-03-17

Marsz jako musica utilis. Muzyka marszowa w ujęciu historycznym.
  • 15:45 - 16:30
  • 45 min
  • SALA KONCERTOWA ZSM RADOM - ul.26 Czerwca 70

Muzyka marszowa, kojarzona głównie z orkiestrami dętymi, odegrała istotną rolę w kształtowaniu języka muzycznego współczesnego świata. Szczególnie jest to widoczne w Europie i na kontynencie Amerykańskim, który przejął rodzime dla ówczesnych imigrantów wzorce. Z czasem muzyka Nowego Kontynentu zaczęła odbiegać stylistycznie od tej „przywiezionej”. Powstające niezależnie od siebie nurty czasem ze sobą korespondowały, czasem się negowały. Jeżeli jednak chodzi o marsze – użytkowość była podstawowym czynnikiem, który determinował pewne rozwiązania. Użyte techniki z czasem na stałe weszły w świadomość słuchaczy, tworząc ciąg skojarzeń – idiom. Ten zaś, zawarł się w gatunku – formie i języku muzycznym.

Jeśli chcesz, możemy wysyłać Ci powiadomienia o nowościach na stronie. Wystarczy wyrazić zgodę na otrzymywanie powiadomień.